Garpa

Duitse degelijkheid, comfort en kwaliteit in 1!

Garpa tuinmeubelen is geïnspireerd door de grote Country Garden Traditie. Heinz Holert Garpa is in 1979 geintroduceerd als de eerste collectie van hoge kwaliteit teak meubelen aan Duitse tuinen. Het begon allemaal met de teakhouten bank ‘Rothesay’ waarvan het serienummer ‘1’ draagt​​, en tot op de dag van vandaag nog verkocht wordt.

Van de particuliere passie voor de tuin en het verlangen naar de hoogste kwaliteit, ontstond een idee en een bedrijf, en tenslotte een concept en de belichaming van uitmuntendheid. Zo langzamerhand de kleine maar fijne collectie bekend en gewild onder insiders werd. In Duitsland is de naam van Garpa synoniem met de grote Country Garden Traditie en met meubels, duurzaam en tijdloos. Verwijderd van de grillen van de mode en ongevoelig voor de verwoestingen van de weersomstandigheden.

Naarmate de belangstelling voor hoogwaardige meubels groeide het bedrijf en natuurlijk de collectie. Vandaag de catalogus staat voor een hele reeks van meubilair ontwikkeld in samenwerking met gerenommeerde ontwerpers en fabrikanten, en uitsluitend door Garpa verkocht.

De geest van de grote tuin traditie is voortdurend in ontwikkeling binnen de collectie – nieuwe materialen hebben, en zullen blijven toegankelijk worden, om het ontwerp inspireren en worden geïntegreerd in de klassiekers. Materialen zoals aluminium, roestvrij staal en een weerbestendig synthetisch vezel, zijn slechts een paar die interessante mogelijkheden voor de ontwikkeling van nieuwe lijnen hebben gecreëerd.

Vandaag is het bedrijf  in de tweede generatie met als directeur Katja Holert, die deelt met haar vader dezelfde passie voor het leven in de open lucht en het verlangen naar de producten van uitstekende kwaliteit. De Garpa collectie wordt in Nederland via Van Valderen verkocht.

garpalogo