Garpa

Duitse degelijkheid, comfort en kwaliteit in 1!

Garpa tuinmeubelen is geïnspireerd door de grote Country Garden Traditie. Garpa is in 1979 geïntroduceerd als de eerste collectie van hoge kwaliteit teak meubelen aan Duitse tuinen. Het begon allemaal met de teakhouten bank ‘Rothesay’ die tot op de dag van vandaag nog verkocht wordt.

Van de particuliere passie voor de tuin en het verlangen naar de hoogste kwaliteit, ontstond een idee en een bedrijf. Zo langzamerhand werd de collectie steeds meer bekend en meer gewild. In Duitsland is de naam Garpa een synoniem voor duurzame en tijdloze meubelen.

Naarmate de belangstelling voor hoogwaardige meubels groeide, groeide het bedrijf en natuurlijk de collectie. Vandaag de catalogus staat voor een hele reeks van meubilair ontwikkeld in samenwerking met gerenommeerde ontwerpers en fabrikanten, en uitsluitend door Garpa verkocht.

De geest van de grote tuin traditie is voortdurend in ontwikkeling binnen de collectie. Nieuwe materialen worden geïntegreerd in de klassiekers. Materialen zoals aluminium, roestvrij staal en een weerbestendig synthetisch vezel, zijn  materialen die interessante mogelijkheden bieden in de ontwikkeling van nieuwe lijnen.

Vandaag is het bedrijf  in de tweede generatie met als directeur Katja Holert, die deelt met haar vader dezelfde passie voor het leven in de open lucht en het verlangen naar de producten van uitstekende kwaliteit. De Garpa collectie wordt in Nederland via Van Valderen verkocht.

garpalogo

SLUIT