Garpa

Duitse degelijkheid, comfort en kwaliteit in 1!

Garpa tuinmeubelen is ontstaan door de grote voorliefde voor de Engelse traditionele tuinen. Garpa is in 1979 geïntroduceerd als de eerste collectie van hoge kwaliteit teak meubelen op de Duitse markt. Het begon allemaal met de teakhouten bank ‘Rothesay’ die tot op de dag van vandaag nog verkocht wordt.

Vanuit de particuliere passie voor de tuin en het verlangen naar de hoogste kwaliteit, ontstond een idee en een bedrijf. Zo langzamerhand werd de collectie steeds bekender en meer gewild. Parallel daarmee is in Duitsland de naam Garpa een synoniem voor duurzame en tijdloze meubelen.

Naarmate de belangstelling voor hoogwaardige meubels groeide, groeide het bedrijf en de collectie. Vandaag de dag staat de catalogus vol met een hele reeks meubilair die ontwikkeld is in samenwerking met gerenommeerde ontwerpers en fabrikanten en welke uitsluitend door Garpa verkocht wordt.

De Garpa collectie is voortdurend in ontwikkeling maar altijd met de geest van de traditionele Engelse tuin in het achterhoofd. Nieuwe materialen worden geïntegreerd in de klassiekers van weleer. Materialen zoals aluminium, roestvast staal en een weerbestendig synthetisch vezel, zijn materialen die interessante mogelijkheden bieden in de ontwikkeling van nieuwe collecties.

Vandaag is het bedrijf  in de tweede generatie met als directeur Katja Holert, die deelt met haar vader dezelfde passie voor het leven in de open lucht en het verlangen naar de producten van uitstekende kwaliteit. De Garpa collectie wordt in Nederland exclusief via Van Valderen Casual Living verkocht.

Garpa logo

Valderen-Logo-ZWW