Traditional Teak

Tuinmeubelen van eerlijk gecertificeerd teakhout!

Traditional teak heeft betaalbare teak tuinmeubelen, geproduceerd volgens de normen van verantwoord bosbeheer. Met een hoog afwerkingsniveau en hoge kwaliteit van alle tuinmeubelen doet u een investering voor langere tijd. Ondanks dat Traditional teak concurrerende prijzen hanteert wordt er niet bezuinigd op het gebied van de comfort, levensduur en duurzaamheid van de tuinmeubelen. De gehele collectie van traditional teak is vernoemt naar koninklijke  personen, in de collectie zit zelfs de maxima tuinset, banken en stoelen. Zeer moderne tuinmeubelen met een mooie uitstraling voor iedere tuin. De tuinmeubelen zijn zeer fraai en fijn afgewerkt waardoor toepassing  voor uw interieur ook mogelijk is.

Opbergen tuinmeubelen

De collectie van Traditional Teak zijn veelal makkelijk op te bergen, de tuinmeubels zijn goed te hanteren, stapelbaar of inklapbaar. Op deze manier zet u de tuinstoelen eenvoudig in de garage en zijn de tuinmeubelen in het voorjaar nog steeds mooi schoon. Besluit u om de tuinset in de winter buiten te laten staan, wat natuurlijk prima kan met deze kwaliteit, dan kunt u ervoor kiezen om een tuinmeubelhoes bij de tuinset te kopen.

Teak

Teak is een kostbare houtsoort die bijna voor elke toepassing geschikt is. Het is sterk, het is zeer duurzaam, het krimpt / werkt bijna niet en is weerbestendig. Door de natuurlijke oliën in het hout kan vocht niet ver indringen en is het weer snel droog! Teak kun je voor verschillende producten toepassen. Tuinmeubelen, parasols, buitenkeukens en kussen kisten.

Er zijn verschillende soorten teak. Goedkope kwaliteit teakhout worden ook gebruikt voor tuinmeubelen, dit teak heeft veel noesten en spint en is veel minder duurzaam omdat het hout veelal niet volgroeid is. Traditional teak tuinmeubelen worden uitsluitend van echt verantwoord teakhout geproduceerd waardoor Traditional Teak en Van Valderen voor de kwaliteit en leverduur garant kunnen staan.

traditional teak logo