Royal Botania

Royal botania – eigentijds elegant

Royal botania zal uw verblijf buiten voorzien van een moderne en uiterst elegante uitstraling. De in harmonie ontworpen collecties van de verschillende meubelen zullen uw buitenleven uiterst aangenaam maken. De missie is het samenvoegen van uitstekende kwaliteit met verfrissende nieuwe ontwerpen. Aan de naam van het bedrijf is deze denk wijze al af te lezen. Royal botania is een zinspeling op zowel de natuurlijke schoonheid van de prachtige botanische tuinen en de bijbehorende hoogste ‘ royal class’ tuinmeubelen die worden geproduceerd. De innovatieve manier van werken heeft ervoor gezorgd dat een internationaal synoniem is geworden voor luxe kwaliteit en design. Met haar vestiging in New York en haar hoofdkantoor in Antwerpen, België krijgt Royal botania de reputatie van wereldwijde erkenning.

Royal botania en verfijnde materialen

Oorspronkelijk zijn het uitstekende zitcomfort en de prachtige designs voortgevloeid uit het gebruik van teakhout. Teakhout is een praktische houtsoort uit Zuidoost-Azië, die tegenwoordig op plantages te vinden zijn op Java, Indonesië. Teak is een materiaal dat uiterst bestand is tegen verschillende weersomstandigheden, zonder dat het hout extra onderhoud nodig heeft. Meubelen van Royal botania zijn door middel van deze houtsoort bestand tegen de buitenwereld zonder dat u extra aandacht hoeft te besteden aan deze duurzame meubelstukken. Naast het verfijnde materiaal van teakhout , waar Royal botania als bedrijf bekendheid mee heeft verkregen, zijn er met alle nauwkeurigheid nieuwe materialen geïntroduceerd om het zitcomfort en de mogelijkheden tot nieuwe designs van Royal botania tuinmeubelen te optimaliseren. Royal botania maakt tegenwoordig ook gebruik van nieuwe materialen zoals roestvrij staal, aluminium en synthetische vezels.

royal botania

Vigor Lounge

NINIX Lounge

Meer product video onderaan pagina